Skip to main content

Penipuan segelintir pemahar mistik(part 1)


segala jenis geliga palsu dan brg mistik palsu

pelbagai tasbih dan rantai dr yg benar sehingga palsu@sintetik

pelbagai kayu dan batuan dari lautan

coral@marjan asli

pelbagai permata asli dan sintetik

loket dan kalung dr akik

hulu dan ganggang keris

akar bahar ukiran naga palsu

hulu keris

keris kamardikan@baru

pelbagai geliga dan mustika jadi batu buatan

gelang batuan

kedai keris sahabat penulis

melihat keris naga raja puspa di kedai sahabat




pelbagai batuan permata asli dan sintetik


jualan secara kilo

ni la yg penulis nak kongsi dgn ko org. .sewaktu ke indonesia tempoh hari.pelbagai barangan palsu dr pelbagai jenis geliga ada.mustika ketam,taring babi,rantai babi,jenglot,kacang jd batu,bawang,sireh,halia,kunyit hitam,geliga kelapa dan lain2.just cakap ja semua ada yang palsu.sebab tu la ko org tgk kat blog penulis tak maharkan jenis geliga atau mustika palsu ni kononnya ditarik dr alam ghaib.walau apa pun teknik peniaga mistik ceritakan di blog bg penulis tu hanya pembohongan yg hanya dia sahaja tau dia berbohong.dan hanya org bodoh sahaja percaya akan pembohongan itu.tak kisah walau sebagai bisnes strategi tp bagi penulis itu tetap satu pembohongan.
penulis lebih suka ckp dimaharkan yg penulis isikan sendiri bkn ditarik dr alam ghaib bg menipu pelanggan yg baru dlm bidang mistik.tak semudah itu nak menarik pusaka lebih lagi keris,mustika,buntat dan geliga.penulis sendiri dah berjumpa begitu ramai ahli dlm penarikan yg hebat dan rata2 memberitahu harus punya ritual berbeza dan tidak selalu berjaya walaupun mereka sebenarnya pakar dlm bidang ini.

membaca beberapa blog mistik di malaysia penulis rasa hampa dgn segelintir pemahar yg berbohong dgn fakta kebenaran brg diperolehi dikatakan hasil tarikan dan juga dimahar dlm mahar murah yg tidak masuk akal bagi satu2 geliga dan pusaka.merekalah perosak dlm dunia mistik yg menyebabkan org yg ditipu pabila sedar merasakan semua pemahar mistik juga menipu.

Tu belum lg batu permata geliga ular yg slalu bersinar dlm gelap.tu sebenarnya batu fosfor di indonesia blh dibeli dgn mahar rm1 sebiji.ada sintetik yg blh cair dibakar dan asli batu yg tahan panas.tp tetap batu bkn geliga ular.ada dlm.pelbagai warna sinarannya.termasuk akik yg dikatakan berubah warna bila direndam dlm madu.tu mmg tidak bls kimia.sama mcm delima dan nilam direndam dlm minyak zaitun sebulan utk digelapkan warnanya atau dgn proses heating.atau ibu geliga yg org banyak tanya sy blh tukar warna dlm air.tu adalah batu opal/kalimaya.mmg semulajadi tindak balas kimia..ni semua trick utk membodohkan org tanpa ilmu.

oklah sambung nanti rahsia penarikan pusaka dan keberhasilannya

P/S:jgn kencing lah yg ko tok sekian2 leh tarik begitu mudah.meh tarik dpn aku tgk jadi kew tak.trick semua dlm poket aku. .tampar kang bisu.hahahaha.dgn khodam2 ko aku tampar.yang kena tipu padan muka ko org sbb nak brg murah dan percaya tu bgs.ko org bodoh ke apa.pegi kedai cuba ko org minta beli basikal tapi nak dpt kereta blh tak?harga basikal nak kereta. .kalau zahir tak blh apa lg yg tarik ghaib. .hahaha.keberhasilan brg yg dipakai tu adalah ilmu haqqul yakin sbb ko org yakin pakai maka jadi dan mmg rezeki tu dr ALLAH dah tetapkan dan syaitan pula yg menyesatkan.jangan marah penulis tulis sgn gaya percakapan begini supaya anda tidak bosan membaca.

P/S:APAPUN KITA LAYAN DULU SINI PHOTO2 SEKITAR ACARA TAHUNAN HALAL BILL HALAL AL HIKMAH Klik Sini


Posted via Blogaway

Comments

  1. kat mana ni tuan?...nak alamat tepat sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di indonesi tuan..bkn di malaysia photo diatas.hanya sekadar nak info bahawa byk brg palsu didapatkan dr sana dan dimaharkan dgn cerita karut bahawa ditarik dr alam ghaib dan jenis mustika atau geliga.Insyallah akan disambung nanti dgn brg palsu dr thailand dan lain2 negara pd masa hadapan.

      Delete
  2. banyak penipuan barang mistik, namun hendaknya berhati-hati

    ReplyDelete
  3. Melihat artikel diatas anda membahas tentang beberapa penipuan ya. Saya ridak setuju karena tidak semuanya menipu. Ada beberapa yang tidak kok. Contohnya : khasiat samber lilin memang banyak orang tahu sebagai sarana pengasihan.
    Banyak susuk pengasihan lain yang cocok dipakai juga, akan tetapi susuk samber lilin yang baik bagus untuk para pekerja seni. Bahkan bisa pasang susuk jarak jauh. Sangat menarik.

    ReplyDelete
  4. Artikel yang sangat bermanfaat sekali.

    Secara pribadi saya pernah mendengar tentang
    pasang susuk, dan bagi saya sedikit ragu tentang bagaimana hukumnya menurut agama. Seperti susuk samber lilin, susuk berlian,
    susuk pengasihan dan berbagai macam tempat pasang susuk lainnya.

    Memang sih semua itu ada energi pengasihan, tapi saya rasa susuk samber lilin mempunyai energi pengasihan paling kuat dari pada yang lain. Setidaknya itu pendapat saya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

JALJALUT SUGHRO BISMILLAH

Rajahan jaljalut basmallah ini  dari kitab " Manba'u Usulil Hikmah ", Disusun oleh Sayyidina Al-Imam As-Syeikh Al-Bahr Ahmad Ibni Ali Al-Buuny, Jaljalut merupakan Bait-Bait Ilmu Hikmah yg mempunyai ke khususan dan ke ghaiban pada setiap baitnya, Allah S.W.T meletakkan rahsia-rahsia didalam bait Jaljalut ini Ilmu-Ilmu ghaib dan ke khususan2 bagi pembacanya, bait Jaljalut terbagi dua bagian Sughra 60 Bait dan Qubra 360 Bait, Dalam kesempatan ini saya coba terjemahkan Bait Jaljalut Sughra 60 bait.Dan telah penulis mudahkan dgn membuat rajahan jaljalut yg mempunyai khasiat basmallah dan surah al fatihah serta pelbagai rahsia didlmnya seumpama sempurnanya khasiat 30juzuk al quran dimana kita ketahui 30juzuk al qutan itu terkandungnya didlm ibu doa iaitu al fatihah dan basmallah itu kuncinya al fatihah sedangkan ba itu kuncinya basmallah.penulis akan huraikan sedikit dr khasiatnya jaljalut dr bait basmallah ini.. Barang siapa yang senantiasa ( Istiqomah ) membaca Bait di atas

Misteri Kelebihan Sarang Burung Tempua

Sarang burung tempua mempunyai jantan dan betina.berbeza bentuk maka yg pendek merupakan sarang bagi burung jantan bertengek dan yang panjang bagi burung betina bertelur. Sarang sering digunakan bagi hiasan atau pun yang berunsur mistik.sarang tempua kekadang yang rare akan terdapat buluh perindu atau bulu perindu sebagai jalinan sarang burung tersebut. Burung tempua juga memilih membuat sarang pada tempat yg sukar dicapai dan dekat pada sumber air. Mengikut kitab kuno raja sulaiman tempua merupakan salah satu dari jenis burung mistik seperti pelatuk yg merupakan utusan Nabi Allah Sulaiman..kelebihan sarang tempua adalah sebagai pelaris pabila digantung pd tempat perniagaan dan pelet bagi memanggil kekasih yg lari atau ditinggalkan.pendinding dr sihir dan kianat.semua ini mengambil filosofi dari sarang itu sendiri dimana pelaris adalah disebabkan sejauh mana burung keluar mencari makan pasti akan pulang kesarang selain dr bahan sarang itu sendiri mempunyai buluh perindu.sebagai media p

Kegunaan Buhur,Dupa,Kemenyan Dan Khasiatnya

Kemenyan dizaman Nabi dan Salafus Soleh juga menjadi bagian dari beberapa ritual umat Islam. Nabi Muhammad SAW dan para Sahabat sendiri sangat menyukai wangi-wangian, baik yang berasal dari minyak wangi hingga kemenyan, sebagaimana disebutkan didalam berbagai hadits. Misalnya hadits sahih riwayat Imam Muslim dan Imam Al-Bukhari berikut ini : عَنْ نَافِعٍ، قَالَ: كَانَ ابْنُ عُمَرَ «إِذَا اسْتَجْمَرَ اسْتَجْمَرَ بِالْأَلُوَّةِ، غَيْرَ مُطَرَّاةٍ وَبِكَافُورٍ، يَطْرَحُهُ مَعَ الْأَلُوَّةِ» ثُمَّ قَالَ: «هَكَذَا كَانَ يَسْتَجْمِرُ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ “Dari Nafi’, ia berkata, "Apabila Ibnu Umar mengukup mayat (membakar kemenyan), maka beliau mengukupnya dengan kayu gaharu yang tidak dihaluskan, dan dengan kapur barus yang dicampurkan dengan kapur barus. Kemudian beliau berkata, “Beginilah cara Rasulullah Shallallahu 'alayhi wa Sallam ketika mengukup jenazah (membakar kemenyan untuk mayat)”. (HR. Muslim) عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ ر