Skip to main content

Susuk Samber Lilin

Susuk..rata2 semua mengetahui tentang susuk dan kehebatannya..dr tanah jawa,thailand sehingga ke arab dan eropah.pelbagai jenis susuk dlm pelbagai bentuk dan rupa.ada dr logam,binatang,cecair,kapsul,bioenergi dll.ada hanya menggunakan bahan semulajadi,ada guna khodam,isian energi dan tenaga dalam serta berbagai lagi kaedah ilmu.

Apa penulis nak kongsikan pada harini adalah susuk samber lilin..tahu apa?sejenis kumbang dikenalli sebagai sambar lilin(sunda)atau samber iler(jawa) atau nama saintifik dan latinnya chrysochroa fulminans adalah dr keluarga buprestidae.perhhh.bapak dasyat aku cam saintis.kikiki..
Ceritanya bermula pabila penulis bermimpi didatangi ghaib..cam biasa lah kalo bab nak bg ilmu n pelik2 ni ada ja dia org dtg lam mimpi.dan masalah yg menyebabkan penulis bengang bg ilmu separuh2.maksudnya kena pikir sendiri gunakan gerakkan makrifatullah utk huraikan.mimpinya diberikan 3 jenis dr keluarga kumbang samber lilin ni utk kegunaan susuk kecantikan.diberikan rahsia dan kunci kegunaan benda ni.

Mengganggap perkara biasa kerna kumbang ni sebelum penulis pulang ke malaysia tempoh hari mmg ada yg menawarkan saat di rumah guru penulis dgn mahar sekitar rm100.tp tak komplit..sahabat penulis yg mengikut bersama telah berminat dan memaharnya.mengikut info dr guru dan laman ternet.mahar samber lilin ni berbeza mengikut isiannya.ada dr rm90-puluhan ribu ringgit.kebanyakkan media ni dipakai para artis di negara seberang indonesia.mmg laris n antara susuk terhebat.secara amnya binatang ni plak berwarna kehijaun dan kebiruan dgn tanda merah dibahagian hujung ekor dan kepala.

Amat berbeza dgn mimpi yg penulis dpt.so setelah penulis cuti pd beberapa hari lalu dan meluangkan masa bersama keluarga beriadah.dgn gerakan makrifat seperti menarik utk ke suatu tempat.tak disangka berjaya menemukan dgn samber lilin ini yg didapatkan dr kolektor serangga.yg penulis dpt seperti dlm gambar diatas adalaj samber lilin dr malaysia yg mati pada tahun 2008-2010.perhh.dah mcm tanda batu nisan lak.antik ni.dan seekor lagi dr thailand yg mati pada tahun 2011.walaupun lama tp ttp utuh kumbang tersebut dan tidak reput.disitulah terletaknya kekuatan ilmiahnya. Sedangkan dahulu sewaktu penulis kecil selalu ditangkap pd pokok mangga.setelah disimpan dan mati akan reput dgn sendiri tp berbeza dgn yg diperolehi ini.

Kumbang tersebut selalunya dipadukan dgn.pelbagai bahan lain bg kegunaan susuk.ada yg menelannya bersama pisang emas,memasukkan sayapnya pd kulit seperti pemakaian susuk emas atau menjadikannya debu dan dimasukkan kedalam kapsul bg dimakan atau hanya dgn membawanya menjadi azimat.seperti juga warna samber lilin yg menarik dan berkilat begitu pula daya tarikan manusia pd kita pabila dipandang.tetapi ada juga yg diprogramkan dgn kegunaan lain seperti kewibawaan,merdu suara,cantik,penarik,pelaris,perindu dll mengikut kehendak si pemakai dan dgn bayaran tertentu yg tentunya mahal bergantung tingkat keilmuan yg di programkan.dan dipercayai oleh masyarakat dr kalangan rakyat biasa,artis,bangsawan sehingga ke org kenamaan vvip dan dianggap sebagai susuk pelet instant.bkn instan mee k..

Mengenai sejarahnya masih menjadi mitos permulaan penggunaannya tp mengikut beberapa sumber permulaannya digunakan suku asli di pedalaman indonesia..apabila seorg pertapa mendapat petunjuk ghaib utk menggunakan kumbang ini sebagai media utk mengisi keilmuan pelet dan pengasihan yg dikuasainya.sekadar berkongsi pengetahuan dan bagi yg inginkan utk mendapatkannya blh menghubungi penulis..diatas contoh loket samber lilin yg penulis hasilkan menggunakan permata delima asli yg diprogramkan demgan ilmu pengasihan dan pelet serta di letakkan bersama kain kelambu makam sunan gunung jati simpanan penulis yg diberikan oleh "bekal ahmad" penjaga makam sewaktu ziarah disana sebagai karomah/tabbaruk atas ilmunya sunan gunung jati.telah diadun bersama bahan rahsia pelet yg bkn sahaja disukai manusia malah para jin menggunakan bahan tersebut utk memikat pasangan mereka.

Awas dgn blog2 pembohong yg mengatakan mereka menarik brg ini dr alam ghaib atau diberikan oleh jin2 tertentu..kerna alam ghaib tidak ada makhluk dan benda yg ada didunia kita dan dialam kita tiada benda yg ada didunia mereka melainkan hanya diambil mereka.sama seperti batu,keris,emas,duit dll semua dr dunia kita yg cuma dighaibkan sedangkan dr dunia mereka yg ghaib tetap ghain dan tidak dpt dizahirkan walau dpt dirasakan.tambahan yg keris siap dgn sarung dan hulu bila ditarik..cincin dgn sarung..dan batu permata siap dicanai.semua bohong belaka kalau dikatakan asli dr sana.di malaysia sahaja penuh guru2 bohong yg mengaku mampu menarik dgn asmak,zikirullah,ajian dll padahal hanya trick yg penulis akan bongkarkan tak lama lg.stay tune..
P/s:bagi yg ingin melunturkan susuk walau dr apa jenis skalipun blh menghubungi penulis.insyallah dpt dikeluarkan..


posted by Haji Laksamana Putra Jawa

Comments

  1. Melihat artikel diatas anda membahas tentang susuk samber lilin. Saya sangat setuju karenq khasiat samber lilin memang banyak orang tahu sebagai sarana pengasihan.

    Banyak susuk pengasihan lain yang cocok dipakai juga, akan tetapi susuk samber lilin yang baik bagus untuk para pekerja seni. Bahkan bisa pasang susuk jarak
    jauh
    . Sangat menarik. Terima kasih

    ReplyDelete
  2. Artikel yang sangat membantu.

    Secara pribadi saya pernah mendengar tentang
    pasang susuk, dan bagi saya sedikit ragu tentang bagaimana hukumnya menurut agama. Seperti susuk samber lilin, susuk berlian,
    susuk pengasihan dan berbagai macam tempat pasang susuk lainnya.

    Memang sih semua itu ada energi pengasihan, tapi saya rasa susuk samber lilin mempunyai energi pengasihan paling kuat dari pada yang lain. Setidaknya itu pendapat saya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

JALJALUT SUGHRO BISMILLAH

Rajahan jaljalut basmallah ini  dari kitab " Manba'u Usulil Hikmah ", Disusun oleh Sayyidina Al-Imam As-Syeikh Al-Bahr Ahmad Ibni Ali Al-Buuny, Jaljalut merupakan Bait-Bait Ilmu Hikmah yg mempunyai ke khususan dan ke ghaiban pada setiap baitnya, Allah S.W.T meletakkan rahsia-rahsia didalam bait Jaljalut ini Ilmu-Ilmu ghaib dan ke khususan2 bagi pembacanya, bait Jaljalut terbagi dua bagian Sughra 60 Bait dan Qubra 360 Bait, Dalam kesempatan ini saya coba terjemahkan Bait Jaljalut Sughra 60 bait.Dan telah penulis mudahkan dgn membuat rajahan jaljalut yg mempunyai khasiat basmallah dan surah al fatihah serta pelbagai rahsia didlmnya seumpama sempurnanya khasiat 30juzuk al quran dimana kita ketahui 30juzuk al qutan itu terkandungnya didlm ibu doa iaitu al fatihah dan basmallah itu kuncinya al fatihah sedangkan ba itu kuncinya basmallah.penulis akan huraikan sedikit dr khasiatnya jaljalut dr bait basmallah ini.. Barang siapa yang senantiasa ( Istiqomah ) membaca Bait di atas

Misteri Kelebihan Sarang Burung Tempua

Sarang burung tempua mempunyai jantan dan betina.berbeza bentuk maka yg pendek merupakan sarang bagi burung jantan bertengek dan yang panjang bagi burung betina bertelur. Sarang sering digunakan bagi hiasan atau pun yang berunsur mistik.sarang tempua kekadang yang rare akan terdapat buluh perindu atau bulu perindu sebagai jalinan sarang burung tersebut. Burung tempua juga memilih membuat sarang pada tempat yg sukar dicapai dan dekat pada sumber air. Mengikut kitab kuno raja sulaiman tempua merupakan salah satu dari jenis burung mistik seperti pelatuk yg merupakan utusan Nabi Allah Sulaiman..kelebihan sarang tempua adalah sebagai pelaris pabila digantung pd tempat perniagaan dan pelet bagi memanggil kekasih yg lari atau ditinggalkan.pendinding dr sihir dan kianat.semua ini mengambil filosofi dari sarang itu sendiri dimana pelaris adalah disebabkan sejauh mana burung keluar mencari makan pasti akan pulang kesarang selain dr bahan sarang itu sendiri mempunyai buluh perindu.sebagai media p

Misteri Kelapa Tunggal

Kelapa tunggal ada dikatakan terdapat dua versi yg diketahui penulis.satu diantara buah kelapa yg byk dipokok maka akan ada sebiji buah yg terpisah dan menghadap ke arah matahari naik dan satu lg adalah pokok yg dr kecil sehingga besar cuma sekali berbuah dan buahnya hanya seiji menghadap ke arah matahari naik. caranya menurut penulis tau lebih sebagai berikut: - dipanjat dihari tertentu (biasanya menjelang jam 12 tghhari jumat siang) -yg mengambilnya harus anak dara -ada yg lebih extreme diambil dlm.keadaan berbogel - setelah itu kelapa tunggal tersebut harus digendong tak blh sentuh tanah - hari itu juga kelapa dibelah , dibuang airnya dan dijemur yg membuatnya juga harus si pengambil -dibuat minyak dgn cara ditapakan di tiang seri atau menggunakan batin utk mengeluarkannya dgn bacaan tertentu(dirahsiakan) -ada juga yg memasak di tengah pertiga jalan. Dikatakan kelapa tunggal cukup dibawa sudah mempunyai khasiat pelet yg ampuh sehingga membuatkan org menyukai kita seperti di